نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تشریح اهم اقدامات شهرداری در دهه آخر صفر

  • کد خبر: ۱۷۸۳۰۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
تشریح اهم اقدامات شهرداری در دهه آخر صفر
جلسه ستاد دهه آخر صفر به ریاست شهردار مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در جلسه ستاد دهه آخر صفر، اظهار کرد: درحال حاضر با سه موضوع ستاد اربعین، جاماندگان اربعین و دهه آخر صفر مواجه هستیم.

وی افزود: ستاد دهه آخر صفر مدتی است به ریاست شهردار تشکیل شده و امروز گزارش اجمالی از روند حرکت ارایه می‌شود و از نکات و رهنمود‌های شهردار مشهد استفاده خواهیم کرد.

در ادامه سید جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: امسال علاوه بر کمیته‌های برنامه‌ریزی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، اطلاع‌رسانی، تکریم و استقبال از زائرین، دو کمیته نظارت و بازرسی و حفاظت و علاوه بر حراست افزوده شده است.

وی افزود: برای هرکمیته ماموریت و وظایفی تعریف شده است. کمیته تکریم و استقبال از زائر شامل کارگروه‌های اسکان، جذب مشارکت‌های مردمی، استقبال از زائرین، فرهنگی و هنری و فرهنگ میزبانی است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه شامل کارگروه‌های اطلاع‌رسانی، رسانه و اطلاع‌یابی، کمیته خدمات شهری با کارگروه‌های ایمنی و مدیریت بحران، بهداشت و سلامت و تامین و توزیع ارزاق، کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شامل کارگروه حمل‌ونقل و ترافیک، کمیته برنامه‌ریزی و پشتیبانی شامل کارگروه‌های برنامه ریزی و اعتبارات، پشتیبانی و خدمات درمانی است.

بامشکی خاطرنشان کرد: وظایف کمیته حفاظت و حراست شامل پیش بینی تدابیر حراستی و پیشگیرانه درخصوص اقدامات دهه آخر صفر، اجرای امور حفاظتی و امنیتی در بستر ضوابط و مقررات متناسب و نظارت بر نحوه اجرای فعالیت‌های ستاد با رویکرد حراستی و حفاظتی و کمیته نظارت و بازرسی شامل ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای امور در بستر ضوابط و مقررات، نظارت و بازرسی بر اقدامات صورت گرفته به نحو مقتضی با رویکرد آسیب‌شناسی و پیش بینی تدابیر پیشگیرانه درخصوص اقدامات ستاد دهه پایانی صفر می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۱۶ نفر از خدمات استقبال از زائر بهره بردند و پیش بینی امسال حدود دو میلیون نفر است همچنین سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۷۷۳ نفر اسکان یافتند که پیش بینی امسال ۱۸۰ هزار نفر است و سال گذشته ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار ۶۱۷ زائر به مشهد مشرف شدند که پیش بینی امسال هشت میلیون زائر است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: اهم اقدامات کمیته تکریم و اسقبال از زایر شامل اسکان زائر، ایستگاه‌های استقبال از زایر، طرح در مسیر بهشت، فضا آرایی و اکران شهری، پویش نائب الزیاره، حسینیه ایران، ایستگاه حمایتی و مشارکتی، پویش هر محله یک زایر سرا، فعالیت ستاد راهنمای زایر و طرح قرار زیارت می‌شود.

بامشکی عنوان کرد: اقدامات کمیته خدمات شهری نیز شامل تنظیف شهری، وضوخانه و آبخوری، راهنمای زایر، انضباط شهری، حوزه ایمنی شهری، تاسیسات بهداشتی، آذین بندی و اکران سان لایت و عرضه اوراق عمومی است.

وی در خصوص اقدامات کمیته اسکان زائر ادامه داد: مراکز اسکان موقت و اضطرار شامل ۲۴ سالن ورزشی و سوله بحران، سه فرهنگسرا، یک کمپ و پارک، سه مورد سایر اماکن و چهار موکب اسکان موقت است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: اهم اقدامات اتوبوسرانی نیز شامل تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم در شب اریعن، سرویس دهی ویژه در روز اربعین، رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و روز شهادت امام رضا (ع) و تقویت خطوط ویژه در روز شهادت امام رضا (ع)، سازمان بار شامل گشت مشترک با پلیس راهور، هسته مرکزی شهر، مبادی ورودی و شرکت‌های دارای پروانه بهره برداری جهت خدمات رسانی به زائرین و ...، قطار شهری شامل فضا آرایی ایستگاه‌ها، اکران عکس و کلیپ، نصب بنر‌های مناسبتی، سرویس دهی صلواتی در اربعین، کاهش سرفاصله، افزایش سرویس دهی‌ها و ... می‌شود.

بامشکی خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان پایانه‌ها نیز شامل فضاسازی، پیش بینی فضای پارک اضطرار، هماهنگی با پلیس راه، خدمات به مسافرین در راه مانده، پیش بینی حوادث غیر مترقبه و...، سازمان ترافیک شامل هماهنگی با کلیه دستگاه‌های خدمات رسان، همکاری با پلیس راهور، اطلاع رسانی لحظه‌ای ترافیک، استقرار اکیپ تعمیرات و... و سرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شامل افزایش ساعت کاری و پرسنل پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر، اختصاص محوطه پارکینگ برای هیئت ها، بهره برداری از پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر و ... می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->